omväg

idag har jag jobbat lite i stallet. de va skönt, fint väder o snälla hästar. då känns de bra.

sen börja dramat.

jag prata med en vän om en häst köpts till skolan nu. hon fråga om jag visste vilken de va.
en svart liten häst med jättenacke, en söt liten köttbulle.
mmm jo de visste ja ju även om de va säkert 4 år sedan ja red den.
jag skratta lite o sa att de va en fin häst på backen men kunde bli väldigt het i hoppningen.
O de hade dom ju sett när dom provridit den. men den va ju inte mycket hoppad.
när vi red den, så ramlade vi av en del, när vi hoppade. De kunde gå väldigt fort. o sen sa de stopp. aa ni kan ju tänka er.
Sa att amn nog bör ha en lite mer erfaren ryttare på om man ska hoppa den, men jag har inte sett den på 3-4år så jag har ju ingen aning hur den e nu. den va inte så mycke riden när vi hade den så då får man kanske räkna med att man åker av. eler nåt, ja vet inte. de va ju inget illa menat iallafall. de roliga va egentligen att jag o S hade suttit o paratat om denna häst i helgen med M o dom provred den igår.. vilket sammanträffande :) aa
sen hade dom sagt de till Jaeger, jag vet inte va dom hade sagt att jag hade sagt, men hon ringde säljarna o sa att jag hade sagt att dom hade blivit lurade o att dom hade fått en avkastarkung osv...  vi vet ju alla hur hon kan va.
man blir ju tröttare än någonsin.. härdanefter kommer jag enbart komentera andra hästars svansar o manar. så fråga inte mej för ja har ingen anning.

annars har jag bytt propp i lägenheten.. funderar på va jag ska ha med mig till gbg.. någon som önskar sig något??
ensam ikväll. ska se på främmande fågel o sen så du tror du kan dansa.. snart final..
 kanske lite idol oxå.. va ska jag äta då?? har ju ingen lust att laga nåt.
i helgen ska ja shoppa med mamma. de blir najs.  vet att de kommer bli mycket fina saker.. 





                                                   


                                              En fin flikka

sophia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0